Чого хоче «Будинок книги»

Про те, як воно, очолити комунальну «книгарню», подальші плани розвитку магазину та майбутню «чорну п’ятницю» спеціально для Ініціа розповідає нова директорка «Будинку книги» Тетяна Корма.

Як то - комунальне підприємство

В Україні комунальних підприємств, які торгують книгами, немає. Ми – такі єдині.  Тому нам немає навіть з ким порадитися.

Ми запланували багато. Хочу, щоб у наступному році цей магазин став – книгарнею-центром.

Тетяна Корма

Складність реалізації ідей лише в тому, що це комунальне підприємство. Якби це була комерційна структура, то ми би просто зібралися, вирішили всі питання та й побігли виконувати. А тут мусиш продумати все наперед, запланувати витрати, затвердити, довести на виконкомі, що на це варто витрати гроші. Просто трошки більше тяганини з паперами.

У книгарні є соціальні знижки

Зараз у нас є офіційна наклейка на дверях – з великою повагою для учасників АТО маємо знижку 10%, але про це, узагалі, мало хто знав.

Я підняла накази про націнку та надання знижок, вони датовані ще 2013 роком. І в наказі про знижки є такий пункт:  соціальна книжка може надаватися ветеранам та учасника Великої Вітчизняної війни, пенсіонерам за віком, людям з інвалідністю всіх груп, учасникам бойових дій.

Це ще  тільки 2013 рік, початки подій на Сході, найбільш ймовірно, що під «учасниками бойових дій» мали на увазі тих, хто воював в Афганістані. Але сьогодні, гадаю, під ними актуально розуміти й учасників бойових дій, які розгорнулися на Сході нашої країни.

Маємо ідею –  запуск інтернет-магазину.  Для полегшення комунікації – потрібна сторінка в соціальних мережах.

Запланували переграти простір магазину. Створити читальну зону, щоб людина могла взяти книгу й не стояти чи сидіти на підлозі, а спокійно прочитати анотацію. Можливо, почати читати книгу, щоб переконатися, чи підходить вона смакам. Такі речі важливі під час вибору книги. Ця ж зона, при потребі може перетворюватися в зону для проведення презентацій та майстер-класів.

Тому нам потрібні кріселка чи банкетки, столики, лампи.

Ідеї та плани

З наступного року хочемо запустити бонусну систему знижок. Щоб кожен клієнт мав накопичувальну картку. Щоб знижка була не фіксованою, а збільшувалася в залежності від придбання, або ж застосовувалася система бонусів, якими можна було користатися під час купівлі.

На це потрібен час і, звісно, гроші, бо це і комп’ютери, фіскальні апарати. Але гроші, звісно, на це підуть ці, які заробляє магазин.

У нас є хлопчик, йому може 10-12, він часто приходить і читає в нас, ми його не чіпаємо. Адже це класно, що дитина в наш час хоче читати.

Презентації книжок, майстер-класи, лекторії – усього цього хочеться. Площі – дозволяють. Головне – правильно до цього підійти. Щоб у разі потреби ми могли швидко посунути столи, додати стільці й от вам – вільне місце для всього на світі.

Проте, ми вже відкриті для цього. Це вже закладено в бюджет, але якщо сьогодні хтось приїде й проситиме місце для презентації, то ми спробуємо якось порухати те, що є, та знайти місце. Шафи позсовуємо.

Чорна п’ятниця

Я забула про цю «чорну п’ятницю». Якось нею особливо не цікавилася ніколи.

Нам подзвонили журналісти «Семь дней», маємо віддати їм належне. Вони запитали, чи не робимо ми в себе розпродажу, бо вони оце всіх обдзвонюють, щоб зробити путівник магазинами міста. 

І ми подумали: чому б і ні? Зробімо один раз на рік знижку на кожне придбання. Так це не 50 і 70 відсотків, але це чесна знижка, яка точно буде відчутна для того, хто запланував щось купити.

Від нас, мабуть, як від комунального підприємства, цього ніхто не очікував, а ми вже чекаємо понеділка, щоб розвісити плакати про «чорну п’ятницю» в книгарні.

Трошки маркетингу цьому магазину не завадить.

Мені пощастило прийти до потужного колективу. Керувати не важко, але, можливо, я так кажу, бо звітність й подібні речі ще попереду.

Де?

Чернігів, Проспект Миру, 45

Фотографувала Дарина Кузьменко